Veelgestelde vragen over Mijn CZ Zakelijk

Regel uw verzekeringszaken snel en makkelijk online. Heeft u als werkgever of intermediair vragen over Mijn CZ Zakelijk of het inlogproces? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen.

Inloggen Mijn CZ Zakelijk

Om het inloggen in Mijn CZ Zakelijk veilig te maken, hebben we een 2FA (2 Factor Authenticatie) toegevoegd. We zijn wettelijk verplicht dit aan te bieden voor een Mijn Omgeving met persoonlijke informatie. Daarbij is het voor uw gebruikersgemak fijner dat al uw collectiviteiten aan één gebruikersnaam (uw e-mailadres) zijn gekoppeld. Bent u uw wachtwoord kwijt? Dan kunt u deze eenvoudig en snel resetten.

Neem contact op met de functioneel beheerder binnen uw organisatie. Deze kan u verder helpen. Bent u de functioneel beheerder? Stuur dan een mail naar CZ Bedrijvendesk.

Binnen uw organisatie zijn er een of meerdere collega's aangewezen als functioneel beheerder. Dit is meestal de persoon die het autorisatiebeheer binnen uw organisatie regelt. En degene die collega's toegang kan geven tot Mijn CZ Zakelijk. Ervaart u problemen met inloggen? Neem dan eerst contact op met uw functioneel beheerder.

Neem contact op met de functioneel beheerder binnen uw organisatie. De functioneel beheerder kan eventueel uw account resetten, zodat u weer toegang krijgt tot Mijn CZ Zakelijk. 

Bent u de functioneel beheerder? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.

Het kan helpen om uw telefoon aan en uit te zetten. Werkt dit niet? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.

Heeft u uw oude telefoon nog? Log daar dan mee in. Wilt u uw telefoonnummer aanpassen? Neem dan contact op met de bedrijvendesk. Heeft u de telefoon niet meer? Vraag uw functioneel beheerder dan uw account resetten.

Twee factor authenticatie is een extra veilige manier van inloggen. Uw identiteit als gebruiker wordt hierbij vastgesteld door twee factoren: iets wat u weet en iets wat u heeft. Dit betekent dat u naast het invoeren van uw e-mailadres en wachtwoord, nog een tweede factor nodig heeft. Dit kan via een Authenticator app of met een code die u per sms ontvangt. U kunt de Authenticator app gratis downloaden in de Appstore of Google Play Store. 

Account aanvragen en wijzigingen doorgeven

Vul dan het aanvraagformulier (docx - 722 kB) in en stuur deze per mail naar de CZ Bedrijvendesk . Wij nemen daarna contact met u op om de toegang te regelen.

De functioneel beheerder binnen uw organisatie kan collega's toegang geven tot Mijn CZ Zakelijk. Is uw mobiele nummer bij de aanmelding ingevuld? Dan ontvangt u binnen 5 minuten na aanmelding alle benodigde informatie om in te loggen. Is er geen mobiel nummer ingevuld? Dan duurt de activatie ongeveer een week. U ontvangt een brief met de benodigde activatiecode.

Ga via het menu 'Voor uw verzekerden' naar 'Zoek een zakelijke relatie'. Of zoek via de homepagina naar de gewenste zakelijke relatie en log in.

Klik bovenin het scherm onder de naam van de relatie waarvoor is ingelogd op “Contactpersonen” en wijzig uw gegevens. Heeft u geen toestemming om uw persoonsgegevens te wijzigen? Neem dan contact op met uw functioneel beheerder.

Vanwege de privacy-wetgeving kunt u niet via Mijn CZ Zakelijk een wijziging in het banknummer doorgeven. Dit kan de verzekerde zelf doen via Mijn CZ.

Algemene vragen

Misschien heeft u de verkeerde zoekopdracht of zoekveld gebruikt. Geen zorgen, het kan ook zijn dat de zakelijke relaties of verzekerde nog niet is verwerkt in ons systeem. Stuur dan een mail naar de CZ Bedrijvendesk. 

Vanaf de homepage kunt u zoeken naar een zakelijke relatie. Of ga via het menu naar 'Voor uw verzekerden' en kies voor 'Zoek zakelijke relatie'. Momenteel kunt u direct een verzekerde opzoeken. Via 'Contract' en dan 'Rapporten' kunt u alle informatie over een verzekerde vinden. Wilt u persoonsgegevens of de gekozen verzekeringen inzien. Vraag dan een 'Portefeuille per collectiviteit' op. Hier vindt u alle gevraagde informatie in terug.

Ga via het menu naar 'Contract' en kies voor 'Financiële overzichten'. Ziet u het item niet? Zorg er dan voor dat u de rol 'Rapportage verantwoordelijke' krijgt. Dit kan de functioneel beheerder binnen uw organisatie voor u regelen. Bent u de functioneel beheerder en weet u niet hoe het werkt? Neem dan contact op met de bedrijvendesk.

Ga via het menu naar 'Contract' en klik op 'Financiële overzichten'. Hier vindt u alle facturen. Bent u opzoek naar een factuur voor uw zakelijke relatie? Log dan in voor de zakelijke relatie. En ga naar 'Financiële overzichten'. Hier staan alle facturen van uw relatie.